אני תלמיד המגמה 6 שנים, אני בחרתי ללמוד קולנוע כי בשנים האחרונות שלי בבית ספר יסודי גיליתי במפתיע שאני אוהב לעשות סרטים ונבחנתי למגמה לפי עצה מחבר.
אני אוהב סרטי קומדיה ובשנים האחרונות מתחבר יותר לסרטי דרמה, ניסיתי לתת לסרט גמר כמה שיותר מאפיינים דרמטיים ומעניינים.
הנושא של הסרט הוא מין סרט ביוגרפי על מקרה ספציפי שעבר במשפחה שלי, הוא מספר על איך סבא שלי, מוריס, גנב שידור לוויני מירדן ביחד עם חיים יבין.
הסרט בעל חיבור אישי עצום עבורי, ועבור המשפחה שלי ובמיוחד עבור אמא שלי, שהתעקשה שאכתוב את התסריט, לצערי אני הייתי שקוע בכתיבת תסריט אחר לגמרי ועבדתי עליו ארוכות לפני שקיבלתי אור אדום לגבי הפקת הסרט כי כולו מתרחש בחוץ,
בחרתי באביב משום שעבדתי איתה בעבר בכיתה יא ואני מעריך מאוד את כישורי הצילום שלה, איתן התנדב להפיק את הסרט ולכן גם בחרתי בו.
אני אכין את עצמי בסיום כתיבת התסריט, ליהוק שחקנים וכתיבת שוטינג וברייקדאון ומציאת לוקיישן, מדובר בפרי פרודקשן קשוח ולחוץ בזמן.
הסיפור של הסרט הוא בעצמו סיפור אמיתי שקרה לסבא שלי, בגלל חוסר הזמן שהיה לי לעבוד על הסרט לא השתמשתי בסרט או יצירה אחרת כדי לשאוף השראה אלא רק מסבא שלי, ישבתי איתו ושוחחתי רבות בכמה מפגשים שונים על הסיפור שעליו מבוסס התסריט והקראתי לו כל דראפט כדי שיאשר, הסרט מבוסס על סבא שלי ונקודת המבט שלו וגם על פי נקודת המבט של חיים יבין בעצמו, סבתא שלי מצאה עיתון ישן של קול ירושלים בבית שלה עם כתבה שחיים יבין התראיין עבורה ובה הוא מספר את הסיפור מנקודת המבט שלו.
בחרתי בציטוט מתוך הראיון של חיים לעיתון
שם: 73 תפקיד: הפקה
הורים ותלמידים.ות נכבדים.ות,
בתאריכים: 21/02/2024 ועד 22/02/2024 יתקיימו צילומי הסרט רודף שלום של הבימאי/ת *** בהפקתו/ה של *** מספר טלפון:
השתתפות בהפקות המגמה מהווה חלק בלתי נפרד מלימודי הקולנוע בבית הספר, והיא חיונית ומשמעותית בתהליך החניכה של התלמידים. אנו רואים חשיבות רבה בהשתתפות בנכם/בתכם בהפקות.
צוות ההפקה מתנהל באופן עצמאי במהלך הצילומים, וזאת לאחר שקיבל תדרוך והנחיות מתאימות מצוות המורים. מניסיון, חשוב מאד שההורים יהיו מעורבים בהתנהלות ילדיהם בהפקה, כולל ביקור באתר ההסרטה, עזרה בהסעות וכו'. במקרים בהם הורים מלווים את צוות ההפקה מסיבה כזו או אחרת, רצוי לשים לב שהתלמידים מקפידים על שיח מכבד בין אנשי הצוות, שמירה על ציוד והתנהלות זהירה ובטוחה באופן כללי.
שימו לב!
בהפקות המצטלמות מחוץ לעיר ו/או בלוקיישנים מורכבים (גגות, חוף הים, חניונים וכו'), ו/או בין השעות 23:00 בלילה ועד 5:00 לפנות בוקר, חובה על הורה מלווה להצטוות לצילומים. הדגש הוא על הורה (לא דודים, אחיות גדולות או כל מבוגר אחר)!
הצהרת ההורים:
אנו הורי התלמיד/ה מביעים את הסכמתנו בדבר השתתפותו/ה של בננו/בתנו בהפקה, וזאת לאחר שקיבלנו מידע מלא אודות ההפקה וקראנו את התסריט המצורף.
חתימה:
שם: 66 תפקיד: בימוי
הורים ותלמידים.ות נכבדים.ות,
בתאריכים: 21/02/2024 ועד 22/02/2024 יתקיימו צילומי הסרט רודף שלום של הבימאי/ת *** בהפקתו/ה של *** מספר טלפון:
השתתפות בהפקות המגמה מהווה חלק בלתי נפרד מלימודי הקולנוע בבית הספר, והיא חיונית ומשמעותית בתהליך החניכה של התלמידים. אנו רואים חשיבות רבה בהשתתפות בנכם/בתכם בהפקות.
צוות ההפקה מתנהל באופן עצמאי במהלך הצילומים, וזאת לאחר שקיבל תדרוך והנחיות מתאימות מצוות המורים. מניסיון, חשוב מאד שההורים יהיו מעורבים בהתנהלות ילדיהם בהפקה, כולל ביקור באתר ההסרטה, עזרה בהסעות וכו'. במקרים בהם הורים מלווים את צוות ההפקה מסיבה כזו או אחרת, רצוי לשים לב שהתלמידים מקפידים על שיח מכבד בין אנשי הצוות, שמירה על ציוד והתנהלות זהירה ובטוחה באופן כללי.
שימו לב!
בהפקות המצטלמות מחוץ לעיר ו/או בלוקיישנים מורכבים (גגות, חוף הים, חניונים וכו'), ו/או בין השעות 23:00 בלילה ועד 5:00 לפנות בוקר, חובה על הורה מלווה להצטוות לצילומים. הדגש הוא על הורה (לא דודים, אחיות גדולות או כל מבוגר אחר)!
הצהרת ההורים:
אנו הורי התלמיד/ה מביעים את הסכמתנו בדבר השתתפותו/ה של בננו/בתנו בהפקה, וזאת לאחר שקיבלנו מידע מלא אודות ההפקה וקראנו את התסריט המצורף.
חתימה:
שם: 91 תפקיד: צילום
הורים ותלמידים.ות נכבדים.ות,
בתאריכים: 21/02/2024 ועד 22/02/2024 יתקיימו צילומי הסרט רודף שלום של הבימאי/ת *** בהפקתו/ה של *** מספר טלפון:
השתתפות בהפקות המגמה מהווה חלק בלתי נפרד מלימודי הקולנוע בבית הספר, והיא חיונית ומשמעותית בתהליך החניכה של התלמידים. אנו רואים חשיבות רבה בהשתתפות בנכם/בתכם בהפקות.
צוות ההפקה מתנהל באופן עצמאי במהלך הצילומים, וזאת לאחר שקיבל תדרוך והנחיות מתאימות מצוות המורים. מניסיון, חשוב מאד שההורים יהיו מעורבים בהתנהלות ילדיהם בהפקה, כולל ביקור באתר ההסרטה, עזרה בהסעות וכו'. במקרים בהם הורים מלווים את צוות ההפקה מסיבה כזו או אחרת, רצוי לשים לב שהתלמידים מקפידים על שיח מכבד בין אנשי הצוות, שמירה על ציוד והתנהלות זהירה ובטוחה באופן כללי.
שימו לב!
בהפקות המצטלמות מחוץ לעיר ו/או בלוקיישנים מורכבים (גגות, חוף הים, חניונים וכו'), ו/או בין השעות 23:00 בלילה ועד 5:00 לפנות בוקר, חובה על הורה מלווה להצטוות לצילומים. הדגש הוא על הורה (לא דודים, אחיות גדולות או כל מבוגר אחר)!
הצהרת ההורים:
אנו הורי התלמיד/ה מביעים את הסכמתנו בדבר השתתפותו/ה של בננו/בתנו בהפקה, וזאת לאחר שקיבלנו מידע מלא אודות ההפקה וקראנו את התסריט המצורף.
חתימה:
שם: 327 תפקיד: ע.במאי
הורים ותלמידים.ות נכבדים.ות,
בתאריכים: 21/02/2024 ועד 22/02/2024 יתקיימו צילומי הסרט רודף שלום של הבימאי/ת *** בהפקתו/ה של *** מספר טלפון:
השתתפות בהפקות המגמה מהווה חלק בלתי נפרד מלימודי הקולנוע בבית הספר, והיא חיונית ומשמעותית בתהליך החניכה של התלמידים. אנו רואים חשיבות רבה בהשתתפות בנכם/בתכם בהפקות.
צוות ההפקה מתנהל באופן עצמאי במהלך הצילומים, וזאת לאחר שקיבל תדרוך והנחיות מתאימות מצוות המורים. מניסיון, חשוב מאד שההורים יהיו מעורבים בהתנהלות ילדיהם בהפקה, כולל ביקור באתר ההסרטה, עזרה בהסעות וכו'. במקרים בהם הורים מלווים את צוות ההפקה מסיבה כזו או אחרת, רצוי לשים לב שהתלמידים מקפידים על שיח מכבד בין אנשי הצוות, שמירה על ציוד והתנהלות זהירה ובטוחה באופן כללי.
שימו לב!
בהפקות המצטלמות מחוץ לעיר ו/או בלוקיישנים מורכבים (גגות, חוף הים, חניונים וכו'), ו/או בין השעות 23:00 בלילה ועד 5:00 לפנות בוקר, חובה על הורה מלווה להצטוות לצילומים. הדגש הוא על הורה (לא דודים, אחיות גדולות או כל מבוגר אחר)!
הצהרת ההורים:
אנו הורי התלמיד/ה מביעים את הסכמתנו בדבר השתתפותו/ה של בננו/בתנו בהפקה, וזאת לאחר שקיבלנו מידע מלא אודות ההפקה וקראנו את התסריט המצורף.
חתימה:
שם: 169 תפקיד: בום
הורים ותלמידים.ות נכבדים.ות,
בתאריכים: 21/02/2024 ועד 22/02/2024 יתקיימו צילומי הסרט רודף שלום של הבימאי/ת *** בהפקתו/ה של *** מספר טלפון:
השתתפות בהפקות המגמה מהווה חלק בלתי נפרד מלימודי הקולנוע בבית הספר, והיא חיונית ומשמעותית בתהליך החניכה של התלמידים. אנו רואים חשיבות רבה בהשתתפות בנכם/בתכם בהפקות.
צוות ההפקה מתנהל באופן עצמאי במהלך הצילומים, וזאת לאחר שקיבל תדרוך והנחיות מתאימות מצוות המורים. מניסיון, חשוב מאד שההורים יהיו מעורבים בהתנהלות ילדיהם בהפקה, כולל ביקור באתר ההסרטה, עזרה בהסעות וכו'. במקרים בהם הורים מלווים את צוות ההפקה מסיבה כזו או אחרת, רצוי לשים לב שהתלמידים מקפידים על שיח מכבד בין אנשי הצוות, שמירה על ציוד והתנהלות זהירה ובטוחה באופן כללי.
שימו לב!
בהפקות המצטלמות מחוץ לעיר ו/או בלוקיישנים מורכבים (גגות, חוף הים, חניונים וכו'), ו/או בין השעות 23:00 בלילה ועד 5:00 לפנות בוקר, חובה על הורה מלווה להצטוות לצילומים. הדגש הוא על הורה (לא דודים, אחיות גדולות או כל מבוגר אחר)!
הצהרת ההורים:
אנו הורי התלמיד/ה מביעים את הסכמתנו בדבר השתתפותו/ה של בננו/בתנו בהפקה, וזאת לאחר שקיבלנו מידע מלא אודות ההפקה וקראנו את התסריט המצורף.
חתימה:
שם: 191 תפקיד: בום
הורים ותלמידים.ות נכבדים.ות,
בתאריכים: 21/02/2024 ועד 22/02/2024 יתקיימו צילומי הסרט רודף שלום של הבימאי/ת *** בהפקתו/ה של *** מספר טלפון:
השתתפות בהפקות המגמה מהווה חלק בלתי נפרד מלימודי הקולנוע בבית הספר, והיא חיונית ומשמעותית בתהליך החניכה של התלמידים. אנו רואים חשיבות רבה בהשתתפות בנכם/בתכם בהפקות.
צוות ההפקה מתנהל באופן עצמאי במהלך הצילומים, וזאת לאחר שקיבל תדרוך והנחיות מתאימות מצוות המורים. מניסיון, חשוב מאד שההורים יהיו מעורבים בהתנהלות ילדיהם בהפקה, כולל ביקור באתר ההסרטה, עזרה בהסעות וכו'. במקרים בהם הורים מלווים את צוות ההפקה מסיבה כזו או אחרת, רצוי לשים לב שהתלמידים מקפידים על שיח מכבד בין אנשי הצוות, שמירה על ציוד והתנהלות זהירה ובטוחה באופן כללי.
שימו לב!
בהפקות המצטלמות מחוץ לעיר ו/או בלוקיישנים מורכבים (גגות, חוף הים, חניונים וכו'), ו/או בין השעות 23:00 בלילה ועד 5:00 לפנות בוקר, חובה על הורה מלווה להצטוות לצילומים. הדגש הוא על הורה (לא דודים, אחיות גדולות או כל מבוגר אחר)!
הצהרת ההורים:
אנו הורי התלמיד/ה מביעים את הסכמתנו בדבר השתתפותו/ה של בננו/בתנו בהפקה, וזאת לאחר שקיבלנו מידע מלא אודות ההפקה וקראנו את התסריט המצורף.
חתימה:
שם: 129 תפקיד: בום
הורים ותלמידים.ות נכבדים.ות,
בתאריכים: 21/02/2024 ועד 22/02/2024 יתקיימו צילומי הסרט רודף שלום של הבימאי/ת *** בהפקתו/ה של *** מספר טלפון:
השתתפות בהפקות המגמה מהווה חלק בלתי נפרד מלימודי הקולנוע בבית הספר, והיא חיונית ומשמעותית בתהליך החניכה של התלמידים. אנו רואים חשיבות רבה בהשתתפות בנכם/בתכם בהפקות.
צוות ההפקה מתנהל באופן עצמאי במהלך הצילומים, וזאת לאחר שקיבל תדרוך והנחיות מתאימות מצוות המורים. מניסיון, חשוב מאד שההורים יהיו מעורבים בהתנהלות ילדיהם בהפקה, כולל ביקור באתר ההסרטה, עזרה בהסעות וכו'. במקרים בהם הורים מלווים את צוות ההפקה מסיבה כזו או אחרת, רצוי לשים לב שהתלמידים מקפידים על שיח מכבד בין אנשי הצוות, שמירה על ציוד והתנהלות זהירה ובטוחה באופן כללי.
שימו לב!
בהפקות המצטלמות מחוץ לעיר ו/או בלוקיישנים מורכבים (גגות, חוף הים, חניונים וכו'), ו/או בין השעות 23:00 בלילה ועד 5:00 לפנות בוקר, חובה על הורה מלווה להצטוות לצילומים. הדגש הוא על הורה (לא דודים, אחיות גדולות או כל מבוגר אחר)!
הצהרת ההורים:
אנו הורי התלמיד/ה מביעים את הסכמתנו בדבר השתתפותו/ה של בננו/בתנו בהפקה, וזאת לאחר שקיבלנו מידע מלא אודות ההפקה וקראנו את התסריט המצורף.
חתימה:
שם האתר: ראשות השידור הטלוויזיה הישראלית
הכתובת: ***
הסצינות המצולמות באתר: 1.2.3.4.5
איש/ת קשר: ***
טלפון: ***
הערות המפיק/ה:
הערות הבמאי/ת: מקום גדול ומרווח, יש בו אחלה תאורה והוא שקט ומבודד, לא צריך הרבה ארט ותפאורה במקום כי הוא מושלם ונראה בול כמו אולפן מהתקופה
הערות הצלמ/ת:
הערות הסאונד:
הערות הארט: צריך להביא מסך טלוויזיה, רדיו, ושלט שם.
במקום מלא באביזרים הקלטה וצילום ישנים.
דוגמאות לנושאים:
מוצעת כאן רשימת נושאים מתחום הקולנוע היכולים לשמש רעיון או נושא לעבודת-גמר. הנושאים מוצעים כדי לגרות ולעורר עניין וסקרנות וכדי לסייע בתהליך של בחירת הנושא לעבודה. הנושאים מנוסחים, בחלקם, באופן רחב וכוללני מאוד. ניתן לגזור מהם נושאי-משנה צרים וספציפיים יותר.
ניסוח הנושא והגדרתו חייבים להיות מדויקים וברורים, באופן שהנושא לא יהיה רחב מדי ולא מצומצם מדי והשאלה הנבדקת תהיה ברורה. הגדרתו הבהירה והמדויקת של הנושא, חשיבותה מרובה בתהליך הכנת עבודת-גמר ועוד קודם לכן, בהכנת ההצעה לה.
• דמות הנווד בסרטיו של צ'אפלין
• השתקפויות בסרטיו של וודי אלן
• דמות היהודי בסרטיו של וודי אלן
• עולם הילד על-פי סרטיו של שפילברג
• האגדה בסרטיו של שפילברג
• הצגת כנופיות הנוער ב"רסטי ג'יימס" וב"נערי הכרך" של פרנסיס קופולה
• "סיפור קצר על אהבה" של קישלובסקי - מציצנות או אהבה?
• העיר ניו-יורק על-פי סרטיו של מרטין סקורסזה
• ההומור הסאטירי והפרודי בסרטיו של מל ברוקס
• דמות הזר בקולנוע הישראלי
• סרט התעודה כסרט תעמולה
• סרט התעודה כאמירה אישית של יוצר
• דמות האישה בקולנוע הצרפתי החדש
• ה"פילם נואר" - שפת הקולנוע כביטוי של מציאות אידיאולוגית
• מלחמת וייטנאם והשתקפותה בסרט "צייד הצבאים"
• דמות הערבי בקולנוע הישראלי
• הקולנוע הישראלי - תרבות וכלכלה
• השפעת סרטי ההנפשה (אנימציה) על ילדים בני 63-
• הספרות בראי הקולנוע
• דמות החייל בקולנוע הישראלי, על-פי סרטיו של אורי ברבש
• דמות הצבא בקולנוע הישראלי, על-פי הסרט "אחד משלנו" של אורי ברבש
• תדמית של משפחות "אתניות" בקולנוע האמריקני העכשווי
• מפגש בין-תרבותי בקולנוע
• דמות היהודי בקולנוע האמריקני
• התפתחות דימוי ה"פאם פאטאל" בקולנוע - ממיי ווסט ועד מדונה
• הקולנוע הנשי הישראלי
• הצגת השואה בקולנוע על-פי הסרט "בחירתה של סופי"
• דימויי יחיד וחברה בקולנוע
• חריגות וטיפוסים חריגים בקולנוע
• דמות ההומוסקסואל בקולנוע בכלל ובקולנוע הישראלי בפרט
• הצגת הזקנה בקולנוע המודרני על-הסרט "הנהג של מיס דייזי"
• הקולנוע המגויס
• תעמולה בקולנוע
• מחאה חברתית בקולנוע
• מוזיקה וקולנוע
• המחזמר בקולנוע
• אפקטים מוזיקליים בקולנוע
• אפקטים ופעלולים בקולנוע
שאלת המחקר
שאלה פוריה היא שאלה שמעודדת חשיבה, למידה והתפתחות. היא שאלה שאינה ניתנת לתשובה פשוטה או חד-משמעית, ודורשת מהלומד להפעיל את החשיבה הביקורתית והיצירתיות שלו. שאלות פוריות יכולות להוביל לדיון, מחקר, יצירתיות וחשיבה חדשה.
ישנן מספר תכונות של שאלות פוריות:
הן פתוחות: שאלות פוריות אינן דורשות תשובה חד-משמעית או נכונה/לא נכונה. הן מאפשרות ללומד להציע מגוון רחב של תשובות, ולדון בנושא באופן מעמיק יותר.
הן מערערות: שאלות פוריות מערערות את הנחות היסוד של הלומד, ומעודדות אותו לחשוב מחוץ לקופסה. הן יכולות לגרום לו לשקול דברים חדשים, ולפתח הבנה עמוקה יותר של הנושא.
הן רלוונטיות: שאלות פוריות רלוונטיות לחיי הלומד ולעולם שמסביבו. הן יכולות לעודד אותו להשתמש בידע שלו כדי לענות על השאלות, ולקשר בין הנושא הנלמד לחייו האישיים.
הן מאתגרות: שאלות פוריות מאתגרות את הלומד, ומעודדות אותו לחשוב קשה. הן יכולות לסייע לו לפתח כישורי חשיבה גבוהים, כגון חשיבה ביקורתית, פתרון בעיות ויצירתיות.
לדוגמא: השאלה מדוע הקולנוע עוסק רבות בתכנים שליליים היא שאלה פוריה כי היא עונה על כל הסעיפים של שאלה פורייה:
התשובה לשאלה זו יכולה להוביל לדיון, מחקר, יצירתיות וחשיבה חדשה. היא יכולה לסייע לנו להבין טוב יותר את הקולנוע, את האדם ואת העולם שבו אנו חיים.
שיטת המחקר
בכתיבה אקדמית על סרטי קולנוע נהוג להשתמש במגוון שיטות מחקר, ביניהן:
ניתוח טקסטואלי:
ניתוח היסטורי:
ניתוח פסיכולוגי:
ניתוח אידיאולוגי:
ניתוח השוואתי:
ניתוח פילוסופי: