קוראים לי נועם אזרחי, אני בת 17 ומאז ומתמיד גודלתי וחונכתי לעשייה ואהבה קולנועית בביתי. לקראת סיום בית הספר היסודי, ומחשבות על איזה חטיבה אלך (לא הייתי משוייכת לעירוני א), החלטתי שאני רוצה לממש את אהבתי לקולנוע, ולנסות להיבחן למגמת הקולנוע שבעירוני א שעליה שמעתי רבות. לאחר המון בירוקרטיה והגשת בקשות חריגות ללמוד בבית ספר שאיני משוייכת אליו, קיבלתי זימונים לראיונות והתרגשתי מאוד, השקעתי בתיק העבודות שהיה עליי להגיש, ומאוד חיכית לקבל תשובה חיובית. לשמחתי, התקבלתי והתחלתי את לימודיי במלוא הרצון לעשייה קולנועית. בשנים הראשונות בלימודי המגמה למדתי את כל הדברים הכי בסיסים שיש לדעת ולאט לאט למדתי והתעמקתי יותר, אני חושבת שהכלים שקיבלתי בששת השנים שלי במגמה העשירו, העמיקו ולימודי אותי כלכך הרבה על קולנוע ונתנו לי נקודת מבט כלכך איכותית ושונה ממה שהכרתי בעבר, הכלים שקיבלתי הם כלים רב תחומיים וזה עוד משהו שאני מאטוד אהבתי בלימודיי הקולנוע, מלמידה על הגבלת תקציב להפקה, עד לעריכת סרטים בתוכנות שגם "בחוץ" משתמשים בהם, ועד לצילום איכותי ומדוייק עם הבנה לעומק התמונה. סוג הקולנוע האהוב עליי זה סרטים רומנטיים, זה מתקשר להפקת הגמר שלי בכך שיש שילוב של רומנים בסרט, לדוגמא, הרומן (היחסית טראגדי) של אדם ושירה.
נושא הסרט מתבסס על אדם בן 18, אדם מגלה שחברה שלו בוגדת בו לקראת יום הגיוס המרגש שלו לטייס, שהוא כלכך חיכה לו. באותו היום כשאדם הולך לישון הוא חולם על חברה שלו רק שבחלום היא לא בוגדת בו ובניגוד לחיים האמיתיים הוא הדבר הכי חשוב לה. אדם מתמכר לחלום ול״עולם מושלם״ של החלום ולאט לאט מתנתק מהמציאות ומתחיל לחיות את החלום שלו. אדם פוגע בעצמו ומפספס את מועד הגיוס בגלל שרצה להישאר עם חברה שלו בחלום. לאחר שבוע בו אדם חיי בחלום ופוגע בעצמו, הוא צריך לבחור אם לחיות את החלום או לחלום על החיים.
החיבור שלי לסרט מתבטא בהקשר של בתקופה הזאת, של ההתבגרות, שמלחיצה ומאתגרת את כולנו לעשות החלטות גדולות ומשנות חיים. בנוסף, הסרט עוסק המון על התגברות ממשברים, זה דבר שכל אחד מתמודד איתו בצורה שונה והבריחה של אדם לחלומות והיאחזות בהם לפעמים מזכירה את הדרך התמודדות שלי להיאחז בדברים שכבר אינם וגם אני לפעמים ״חוטאת״ בזה.
בחרתי בתפקיד ההפקה מכיוון שאני מרגישה שככה אני מביאה את עצמי לידי ביטוי בצורה הכי טובה שאני יכולה, תמיד בחרתי בתפקיד ההפקה והכי התרגשתי ושמחתי לבצע את תפקידי. אני חושבת שהפקה מערבת המון מעבר לעשייה הקולנועית ומשלבת עוד תחומים שנתקלים בהם בחיים. אני אוהבת להציב לעצמי אתגרים ובהפקה נתקלים בהם הרבה, אני אוהבת למצוא פתרונות לדברים וליצור סדר, דבר שדרוש בתפקיד ההפקה. להפיק זה תפקיד מאוד חשוב בעיניי שבלעדיו כל היצירה בשלמותה לא תצליח לצאת לפועל, אני שמחה להיות ״הדבק״ שגורם להכל לצאת לפועל ויחד עם שאר הצוות להפוך את התסריט מרעיון לסרט.
בחירת הצוות - אני מאמינה כי עבודת צוות עושה הכול וחשוב שתיהיה כימיה טובה בצוות. על זה שמנו דגש בבחירת הצוות. יהלי (הבמאי) ואני למדנו שנה יחד באותה כיתה, היה לנו חיבור מעולה והשנה הייתי חלק בתהליך הכתיבה שלו לכן יהלי הציע לי להפיק לו את הסרט ושמחתי לקחת חלק. ליה (הצלמת) בין הצלמות היחידות במגמה, אני מאוד מעריכה ותופסת מליה כצלמת ואני ויהלי הרגשנו שהיא תוסיף את ״הסטייל״ המדויק לסרט. אוריין (העורך), בשנה שעברה יצא לי לעבוד עם אוריין בהפקה והוא באמת בין העורכים הכי תותחים שיש לנו במגמה, הוא כלכך רציני ומעבר לעריכה שלו תורם בסטים עם כל הידע הקולנועי המורחב שלו שמוסיף הרבה בעת הצילומים.
עלינו להתרכז בכמה דברים על מנת ליצור סדר ועבודה נכונה ויעילה על ההפקה.
ראשית, במציאת שחקנים, אנחנו נעלה פוסטים (של דרושים שחקנים) באינסטגרם ובפייסבוק (בקבוצת שחקנים צעירים), נפנה לחברים שיכול להיות להם פוטנציאל לאחד מהדמויות של הסרט, שליחת הודעות תפוצה שיגיעו לחברים של חברים ונפנה לכל מקור שעולה בראשנו. ברגע שיעלו אופציות, אם ונראה נכון, נעשה אודישנים לשחקנים פוטנציאלים, ולבסוף נגיע להחלטות האם מתאי או לא מתאים, ואחרכ חזרות של השחקנים ביחד כדי ליצור כימיה וקשר התחלתי ביניהם.
שנית, מציאת עוזרי הפקה, אפנה לים רכזת המגמה, ולתלמידה אשר מרכזת שמות עוזרי הפקה פנויים של שכבת י' ו יא' , ואראה מי פנוי לצאת להפקה, מי שמאושר לו לצאת להפקה נעדכן אותו בתאריכים של ההפקה בציפייה להתחייבות ואם זה יסתדר, נשלח לו אישורים שיחתים את הוריו באישורי ההפקה שבאתר, ונעביר במרוכז את שמות עוזריי ההפקה לים מנהלת המגמה, וורד רכזת כלל המגמות בבית הספר לאישור סופי.
בנוסף, עלינו למצוא לוקיישנים, בשלב שלפני ההפקה נבצע פגישה בה נחשוב על לוקיישינים קיימים וכאלה שחסרים לכל סצנה, אלו שחסרים נעבוד עליהם ונמצא רעיונות ואלטרנטיבות אפשריות. נפנה להורים, משפחה, חברים וכו' על מנת למצוא את הלוקיישנים הרצויים, ברגע שכל הלוקיישנים יהיו סגורים ומוכנים, נרשום אותם ברשימה מסודרת ואחרכ נוכל לעבור לשלב העבודה על הברייקדאון שזה מחבר אותי לדבר הבא- הרכבת תיק ההפקה וברייקדאון, בתיק הפקה נרשום את כל הנוגע לאוכל לימי ההפקה, הסעות בימים שיש צורך, רשימת ארט + פרופס וכל זה לאחר בניית הברייקדאון או בשמו השני לוח הזמנים, על מנת להתנהל בצורה היעילה ביותר בעת הצילומים עצמם. את הברייקדאון אשלח לצוות הכולל, ולמורי המגמה אשר דרשו ואכין גם ברייקדאון "רזה" לשחקים שיהיה להם קל וידידותי יותר להבנה.
לקראת הסרט אדפיס את הברייקדאון לכל חבר צוות על מנת שכולם יהיו באותו קו ושזה יהיה זמין. אדפיס לשחקנים + במאי את התסריט לחזרות לפני צילום הסצנות וכו'.
כל זה כמובן לא יעבוד בלי כימיה צוותית ולשם כך אקבע ארוחת הפקה בה הצוות יכיר, יתחבר אחד לשני, יהנה מאוכל טעים, יבין את תפקידו בסט וגם נעבור על הברייקדאון ביחד ונמנע אי הבנות בעתיד וזה יהיה מקום גם להציף דברים לא ברורים בין אם זה עלילתי, הפקתי, צילומי וכו'...
בחרתי בסרט "לה לה לנד" או באנגלית "La La Land" .
בחרתי את סצנת הפתיחה של הסרט, סצנת הפתיחה של הסרט "לה לה לנד" היא סיקוונס עוצמתי ומדהים מבחינה ויזואלית המתרחשת בפקק תנועה בכביש המהיר של לוס אנג'לס. הנאמבר המוזיקלי המשוכלל, "עוד יום של שמש", הוא חלון ראווה מבריק של עבודת כוריאוגרפיה ומצלמה. הוא נותן את הטון לסרט כולו, ומחדיר אנרגיה והתלהבות. כמפיקה, סצנה זו מעוררת בי השראה לחשוב בצורה כזאת יצירתית על הפקה והקמה של שוט כזה, רק לחשוב על כל האישורים שהיו צריכים לסגור בכדי לבצע את צילום הסצנה הזאת, השגת כגיאוגרפיים הכי מקצועיים שגורמים לזה להראות הכי הכי שיש, על האופן והשילוב של כל הדברים בסצנה הזאת וכו'.
שם: 64 תפקיד: בימוי
הורים ותלמידים.ות נכבדים.ות,
בתאריכים: 25/01/2024 ועד 27/01/2024 יתקיימו צילומי הסרט ימיי איתך של הבימאי/ת *** בהפקתו/ה של *** מספר טלפון:
השתתפות בהפקות המגמה מהווה חלק בלתי נפרד מלימודי הקולנוע בבית הספר, והיא חיונית ומשמעותית בתהליך החניכה של התלמידים. אנו רואים חשיבות רבה בהשתתפות בנכם/בתכם בהפקות.
צוות ההפקה מתנהל באופן עצמאי במהלך הצילומים, וזאת לאחר שקיבל תדרוך והנחיות מתאימות מצוות המורים. מניסיון, חשוב מאד שההורים יהיו מעורבים בהתנהלות ילדיהם בהפקה, כולל ביקור באתר ההסרטה, עזרה בהסעות וכו'. במקרים בהם הורים מלווים את צוות ההפקה מסיבה כזו או אחרת, רצוי לשים לב שהתלמידים מקפידים על שיח מכבד בין אנשי הצוות, שמירה על ציוד והתנהלות זהירה ובטוחה באופן כללי.
שימו לב!
בהפקות המצטלמות מחוץ לעיר ו/או בלוקיישנים מורכבים (גגות, חוף הים, חניונים וכו'), ו/או בין השעות 23:00 בלילה ועד 5:00 לפנות בוקר, חובה על הורה מלווה להצטוות לצילומים. הדגש הוא על הורה (לא דודים, אחיות גדולות או כל מבוגר אחר)!
הצהרת ההורים:
אנו הורי התלמיד/ה מביעים את הסכמתנו בדבר השתתפותו/ה של בננו/בתנו בהפקה, וזאת לאחר שקיבלנו מידע מלא אודות ההפקה וקראנו את התסריט המצורף.
חתימה:
שם: 82 תפקיד: הפקה
הורים ותלמידים.ות נכבדים.ות,
בתאריכים: 25/01/2024 ועד 27/01/2024 יתקיימו צילומי הסרט ימיי איתך של הבימאי/ת *** בהפקתו/ה של *** מספר טלפון:
השתתפות בהפקות המגמה מהווה חלק בלתי נפרד מלימודי הקולנוע בבית הספר, והיא חיונית ומשמעותית בתהליך החניכה של התלמידים. אנו רואים חשיבות רבה בהשתתפות בנכם/בתכם בהפקות.
צוות ההפקה מתנהל באופן עצמאי במהלך הצילומים, וזאת לאחר שקיבל תדרוך והנחיות מתאימות מצוות המורים. מניסיון, חשוב מאד שההורים יהיו מעורבים בהתנהלות ילדיהם בהפקה, כולל ביקור באתר ההסרטה, עזרה בהסעות וכו'. במקרים בהם הורים מלווים את צוות ההפקה מסיבה כזו או אחרת, רצוי לשים לב שהתלמידים מקפידים על שיח מכבד בין אנשי הצוות, שמירה על ציוד והתנהלות זהירה ובטוחה באופן כללי.
שימו לב!
בהפקות המצטלמות מחוץ לעיר ו/או בלוקיישנים מורכבים (גגות, חוף הים, חניונים וכו'), ו/או בין השעות 23:00 בלילה ועד 5:00 לפנות בוקר, חובה על הורה מלווה להצטוות לצילומים. הדגש הוא על הורה (לא דודים, אחיות גדולות או כל מבוגר אחר)!
הצהרת ההורים:
אנו הורי התלמיד/ה מביעים את הסכמתנו בדבר השתתפותו/ה של בננו/בתנו בהפקה, וזאת לאחר שקיבלנו מידע מלא אודות ההפקה וקראנו את התסריט המצורף.
חתימה:
שם: 33 תפקיד: צילום
הורים ותלמידים.ות נכבדים.ות,
בתאריכים: 25/01/2024 ועד 27/01/2024 יתקיימו צילומי הסרט ימיי איתך של הבימאי/ת *** בהפקתו/ה של *** מספר טלפון:
השתתפות בהפקות המגמה מהווה חלק בלתי נפרד מלימודי הקולנוע בבית הספר, והיא חיונית ומשמעותית בתהליך החניכה של התלמידים. אנו רואים חשיבות רבה בהשתתפות בנכם/בתכם בהפקות.
צוות ההפקה מתנהל באופן עצמאי במהלך הצילומים, וזאת לאחר שקיבל תדרוך והנחיות מתאימות מצוות המורים. מניסיון, חשוב מאד שההורים יהיו מעורבים בהתנהלות ילדיהם בהפקה, כולל ביקור באתר ההסרטה, עזרה בהסעות וכו'. במקרים בהם הורים מלווים את צוות ההפקה מסיבה כזו או אחרת, רצוי לשים לב שהתלמידים מקפידים על שיח מכבד בין אנשי הצוות, שמירה על ציוד והתנהלות זהירה ובטוחה באופן כללי.
שימו לב!
בהפקות המצטלמות מחוץ לעיר ו/או בלוקיישנים מורכבים (גגות, חוף הים, חניונים וכו'), ו/או בין השעות 23:00 בלילה ועד 5:00 לפנות בוקר, חובה על הורה מלווה להצטוות לצילומים. הדגש הוא על הורה (לא דודים, אחיות גדולות או כל מבוגר אחר)!
הצהרת ההורים:
אנו הורי התלמיד/ה מביעים את הסכמתנו בדבר השתתפותו/ה של בננו/בתנו בהפקה, וזאת לאחר שקיבלנו מידע מלא אודות ההפקה וקראנו את התסריט המצורף.
חתימה:
שם: 68 תפקיד: עריכה
הורים ותלמידים.ות נכבדים.ות,
בתאריכים: 25/01/2024 ועד 27/01/2024 יתקיימו צילומי הסרט ימיי איתך של הבימאי/ת *** בהפקתו/ה של *** מספר טלפון:
השתתפות בהפקות המגמה מהווה חלק בלתי נפרד מלימודי הקולנוע בבית הספר, והיא חיונית ומשמעותית בתהליך החניכה של התלמידים. אנו רואים חשיבות רבה בהשתתפות בנכם/בתכם בהפקות.
צוות ההפקה מתנהל באופן עצמאי במהלך הצילומים, וזאת לאחר שקיבל תדרוך והנחיות מתאימות מצוות המורים. מניסיון, חשוב מאד שההורים יהיו מעורבים בהתנהלות ילדיהם בהפקה, כולל ביקור באתר ההסרטה, עזרה בהסעות וכו'. במקרים בהם הורים מלווים את צוות ההפקה מסיבה כזו או אחרת, רצוי לשים לב שהתלמידים מקפידים על שיח מכבד בין אנשי הצוות, שמירה על ציוד והתנהלות זהירה ובטוחה באופן כללי.
שימו לב!
בהפקות המצטלמות מחוץ לעיר ו/או בלוקיישנים מורכבים (גגות, חוף הים, חניונים וכו'), ו/או בין השעות 23:00 בלילה ועד 5:00 לפנות בוקר, חובה על הורה מלווה להצטוות לצילומים. הדגש הוא על הורה (לא דודים, אחיות גדולות או כל מבוגר אחר)!
הצהרת ההורים:
אנו הורי התלמיד/ה מביעים את הסכמתנו בדבר השתתפותו/ה של בננו/בתנו בהפקה, וזאת לאחר שקיבלנו מידע מלא אודות ההפקה וקראנו את התסריט המצורף.
חתימה:
שם: 83 תפקיד: ע.הפקה
הורים ותלמידים.ות נכבדים.ות,
בתאריכים: 25/01/2024 ועד 27/01/2024 יתקיימו צילומי הסרט ימיי איתך של הבימאי/ת *** בהפקתו/ה של *** מספר טלפון:
השתתפות בהפקות המגמה מהווה חלק בלתי נפרד מלימודי הקולנוע בבית הספר, והיא חיונית ומשמעותית בתהליך החניכה של התלמידים. אנו רואים חשיבות רבה בהשתתפות בנכם/בתכם בהפקות.
צוות ההפקה מתנהל באופן עצמאי במהלך הצילומים, וזאת לאחר שקיבל תדרוך והנחיות מתאימות מצוות המורים. מניסיון, חשוב מאד שההורים יהיו מעורבים בהתנהלות ילדיהם בהפקה, כולל ביקור באתר ההסרטה, עזרה בהסעות וכו'. במקרים בהם הורים מלווים את צוות ההפקה מסיבה כזו או אחרת, רצוי לשים לב שהתלמידים מקפידים על שיח מכבד בין אנשי הצוות, שמירה על ציוד והתנהלות זהירה ובטוחה באופן כללי.
שימו לב!
בהפקות המצטלמות מחוץ לעיר ו/או בלוקיישנים מורכבים (גגות, חוף הים, חניונים וכו'), ו/או בין השעות 23:00 בלילה ועד 5:00 לפנות בוקר, חובה על הורה מלווה להצטוות לצילומים. הדגש הוא על הורה (לא דודים, אחיות גדולות או כל מבוגר אחר)!
הצהרת ההורים:
אנו הורי התלמיד/ה מביעים את הסכמתנו בדבר השתתפותו/ה של בננו/בתנו בהפקה, וזאת לאחר שקיבלנו מידע מלא אודות ההפקה וקראנו את התסריט המצורף.
חתימה:
שם: 56 תפקיד: ע.הפקה
הורים ותלמידים.ות נכבדים.ות,
בתאריכים: 25/01/2024 ועד 27/01/2024 יתקיימו צילומי הסרט ימיי איתך של הבימאי/ת *** בהפקתו/ה של *** מספר טלפון:
השתתפות בהפקות המגמה מהווה חלק בלתי נפרד מלימודי הקולנוע בבית הספר, והיא חיונית ומשמעותית בתהליך החניכה של התלמידים. אנו רואים חשיבות רבה בהשתתפות בנכם/בתכם בהפקות.
צוות ההפקה מתנהל באופן עצמאי במהלך הצילומים, וזאת לאחר שקיבל תדרוך והנחיות מתאימות מצוות המורים. מניסיון, חשוב מאד שההורים יהיו מעורבים בהתנהלות ילדיהם בהפקה, כולל ביקור באתר ההסרטה, עזרה בהסעות וכו'. במקרים בהם הורים מלווים את צוות ההפקה מסיבה כזו או אחרת, רצוי לשים לב שהתלמידים מקפידים על שיח מכבד בין אנשי הצוות, שמירה על ציוד והתנהלות זהירה ובטוחה באופן כללי.
שימו לב!
בהפקות המצטלמות מחוץ לעיר ו/או בלוקיישנים מורכבים (גגות, חוף הים, חניונים וכו'), ו/או בין השעות 23:00 בלילה ועד 5:00 לפנות בוקר, חובה על הורה מלווה להצטוות לצילומים. הדגש הוא על הורה (לא דודים, אחיות גדולות או כל מבוגר אחר)!
הצהרת ההורים:
אנו הורי התלמיד/ה מביעים את הסכמתנו בדבר השתתפותו/ה של בננו/בתנו בהפקה, וזאת לאחר שקיבלנו מידע מלא אודות ההפקה וקראנו את התסריט המצורף.
חתימה:
שם: 135 תפקיד: ע.הפקה
הורים ותלמידים.ות נכבדים.ות,
בתאריכים: 25/01/2024 ועד 27/01/2024 יתקיימו צילומי הסרט ימיי איתך של הבימאי/ת *** בהפקתו/ה של *** מספר טלפון:
השתתפות בהפקות המגמה מהווה חלק בלתי נפרד מלימודי הקולנוע בבית הספר, והיא חיונית ומשמעותית בתהליך החניכה של התלמידים. אנו רואים חשיבות רבה בהשתתפות בנכם/בתכם בהפקות.
צוות ההפקה מתנהל באופן עצמאי במהלך הצילומים, וזאת לאחר שקיבל תדרוך והנחיות מתאימות מצוות המורים. מניסיון, חשוב מאד שההורים יהיו מעורבים בהתנהלות ילדיהם בהפקה, כולל ביקור באתר ההסרטה, עזרה בהסעות וכו'. במקרים בהם הורים מלווים את צוות ההפקה מסיבה כזו או אחרת, רצוי לשים לב שהתלמידים מקפידים על שיח מכבד בין אנשי הצוות, שמירה על ציוד והתנהלות זהירה ובטוחה באופן כללי.
שימו לב!
בהפקות המצטלמות מחוץ לעיר ו/או בלוקיישנים מורכבים (גגות, חוף הים, חניונים וכו'), ו/או בין השעות 23:00 בלילה ועד 5:00 לפנות בוקר, חובה על הורה מלווה להצטוות לצילומים. הדגש הוא על הורה (לא דודים, אחיות גדולות או כל מבוגר אחר)!
הצהרת ההורים:
אנו הורי התלמיד/ה מביעים את הסכמתנו בדבר השתתפותו/ה של בננו/בתנו בהפקה, וזאת לאחר שקיבלנו מידע מלא אודות ההפקה וקראנו את התסריט המצורף.
חתימה:
שם: 98 תפקיד: ע.הפקה
הורים ותלמידים.ות נכבדים.ות,
בתאריכים: 25/01/2024 ועד 27/01/2024 יתקיימו צילומי הסרט ימיי איתך של הבימאי/ת *** בהפקתו/ה של *** מספר טלפון:
השתתפות בהפקות המגמה מהווה חלק בלתי נפרד מלימודי הקולנוע בבית הספר, והיא חיונית ומשמעותית בתהליך החניכה של התלמידים. אנו רואים חשיבות רבה בהשתתפות בנכם/בתכם בהפקות.
צוות ההפקה מתנהל באופן עצמאי במהלך הצילומים, וזאת לאחר שקיבל תדרוך והנחיות מתאימות מצוות המורים. מניסיון, חשוב מאד שההורים יהיו מעורבים בהתנהלות ילדיהם בהפקה, כולל ביקור באתר ההסרטה, עזרה בהסעות וכו'. במקרים בהם הורים מלווים את צוות ההפקה מסיבה כזו או אחרת, רצוי לשים לב שהתלמידים מקפידים על שיח מכבד בין אנשי הצוות, שמירה על ציוד והתנהלות זהירה ובטוחה באופן כללי.
שימו לב!
בהפקות המצטלמות מחוץ לעיר ו/או בלוקיישנים מורכבים (גגות, חוף הים, חניונים וכו'), ו/או בין השעות 23:00 בלילה ועד 5:00 לפנות בוקר, חובה על הורה מלווה להצטוות לצילומים. הדגש הוא על הורה (לא דודים, אחיות גדולות או כל מבוגר אחר)!
הצהרת ההורים:
אנו הורי התלמיד/ה מביעים את הסכמתנו בדבר השתתפותו/ה של בננו/בתנו בהפקה, וזאת לאחר שקיבלנו מידע מלא אודות ההפקה וקראנו את התסריט המצורף.
חתימה:
שם: 0 תפקיד: משחק
הורים ותלמידים.ות נכבדים.ות,
בתאריכים: 25/01/2024 ועד 27/01/2024 יתקיימו צילומי הסרט ימיי איתך של הבימאי/ת *** בהפקתו/ה של *** מספר טלפון:
השתתפות בהפקות המגמה מהווה חלק בלתי נפרד מלימודי הקולנוע בבית הספר, והיא חיונית ומשמעותית בתהליך החניכה של התלמידים. אנו רואים חשיבות רבה בהשתתפות בנכם/בתכם בהפקות.
צוות ההפקה מתנהל באופן עצמאי במהלך הצילומים, וזאת לאחר שקיבל תדרוך והנחיות מתאימות מצוות המורים. מניסיון, חשוב מאד שההורים יהיו מעורבים בהתנהלות ילדיהם בהפקה, כולל ביקור באתר ההסרטה, עזרה בהסעות וכו'. במקרים בהם הורים מלווים את צוות ההפקה מסיבה כזו או אחרת, רצוי לשים לב שהתלמידים מקפידים על שיח מכבד בין אנשי הצוות, שמירה על ציוד והתנהלות זהירה ובטוחה באופן כללי.
שימו לב!
בהפקות המצטלמות מחוץ לעיר ו/או בלוקיישנים מורכבים (גגות, חוף הים, חניונים וכו'), ו/או בין השעות 23:00 בלילה ועד 5:00 לפנות בוקר, חובה על הורה מלווה להצטוות לצילומים. הדגש הוא על הורה (לא דודים, אחיות גדולות או כל מבוגר אחר)!
הצהרת ההורים:
אנו הורי התלמיד/ה מביעים את הסכמתנו בדבר השתתפותו/ה של בננו/בתנו בהפקה, וזאת לאחר שקיבלנו מידע מלא אודות ההפקה וקראנו את התסריט המצורף.
חתימה:
שם: 0 תפקיד: משחק
הורים ותלמידים.ות נכבדים.ות,
בתאריכים: 25/01/2024 ועד 27/01/2024 יתקיימו צילומי הסרט ימיי איתך של הבימאי/ת *** בהפקתו/ה של *** מספר טלפון:
השתתפות בהפקות המגמה מהווה חלק בלתי נפרד מלימודי הקולנוע בבית הספר, והיא חיונית ומשמעותית בתהליך החניכה של התלמידים. אנו רואים חשיבות רבה בהשתתפות בנכם/בתכם בהפקות.
צוות ההפקה מתנהל באופן עצמאי במהלך הצילומים, וזאת לאחר שקיבל תדרוך והנחיות מתאימות מצוות המורים. מניסיון, חשוב מאד שההורים יהיו מעורבים בהתנהלות ילדיהם בהפקה, כולל ביקור באתר ההסרטה, עזרה בהסעות וכו'. במקרים בהם הורים מלווים את צוות ההפקה מסיבה כזו או אחרת, רצוי לשים לב שהתלמידים מקפידים על שיח מכבד בין אנשי הצוות, שמירה על ציוד והתנהלות זהירה ובטוחה באופן כללי.
שימו לב!
בהפקות המצטלמות מחוץ לעיר ו/או בלוקיישנים מורכבים (גגות, חוף הים, חניונים וכו'), ו/או בין השעות 23:00 בלילה ועד 5:00 לפנות בוקר, חובה על הורה מלווה להצטוות לצילומים. הדגש הוא על הורה (לא דודים, אחיות גדולות או כל מבוגר אחר)!
הצהרת ההורים:
אנו הורי התלמיד/ה מביעים את הסכמתנו בדבר השתתפותו/ה של בננו/בתנו בהפקה, וזאת לאחר שקיבלנו מידע מלא אודות ההפקה וקראנו את התסריט המצורף.
חתימה:
שם: 0 תפקיד: משחק
הורים ותלמידים.ות נכבדים.ות,
בתאריכים: 25/01/2024 ועד 27/01/2024 יתקיימו צילומי הסרט ימיי איתך של הבימאי/ת *** בהפקתו/ה של *** מספר טלפון:
השתתפות בהפקות המגמה מהווה חלק בלתי נפרד מלימודי הקולנוע בבית הספר, והיא חיונית ומשמעותית בתהליך החניכה של התלמידים. אנו רואים חשיבות רבה בהשתתפות בנכם/בתכם בהפקות.
צוות ההפקה מתנהל באופן עצמאי במהלך הצילומים, וזאת לאחר שקיבל תדרוך והנחיות מתאימות מצוות המורים. מניסיון, חשוב מאד שההורים יהיו מעורבים בהתנהלות ילדיהם בהפקה, כולל ביקור באתר ההסרטה, עזרה בהסעות וכו'. במקרים בהם הורים מלווים את צוות ההפקה מסיבה כזו או אחרת, רצוי לשים לב שהתלמידים מקפידים על שיח מכבד בין אנשי הצוות, שמירה על ציוד והתנהלות זהירה ובטוחה באופן כללי.
שימו לב!
בהפקות המצטלמות מחוץ לעיר ו/או בלוקיישנים מורכבים (גגות, חוף הים, חניונים וכו'), ו/או בין השעות 23:00 בלילה ועד 5:00 לפנות בוקר, חובה על הורה מלווה להצטוות לצילומים. הדגש הוא על הורה (לא דודים, אחיות גדולות או כל מבוגר אחר)!
הצהרת ההורים:
אנו הורי התלמיד/ה מביעים את הסכמתנו בדבר השתתפותו/ה של בננו/בתנו בהפקה, וזאת לאחר שקיבלנו מידע מלא אודות ההפקה וקראנו את התסריט המצורף.
חתימה:
שם האתר: מערות אפקה
הכתובת: ***
הסצינות המצולמות באתר: סצנה 3, סצנה 6, סצנה 8, סצנה 10, סצנה 12 .
איש/ת קשר: ***
טלפון: ***
הערות המפיק/ה: *אבא של יהלי יהיה מלווה האחראי שלנמו, אישור נשלח לאמיר וולף (מורה מגמה שלנו).
*אישורים של כלל הצוות נשלחו גם הם לאמיר.
*נסע לשם חלק ברעב עם אבא של יהלי והציוד וחלק ברכב עם אוריין וגם חלק מהציוד שיהיה שם.
*ארוחת צהריים נזמין פיצה, ובין לבין סנוויצים מוכנים ונשנושים.
*לדאוג להביא מחלצת שלצוות יהיה איפה ואיך לשבת בנוח!
הערות הבמאי/ת: דגש קריטי בשבילי זה לנסות בצורה הטובה ביותר לשלב את הסאונד של הכביש המהיר עם הסאונד של הצילומים. הסאונד של הכביש זהה לסאונד של עצים לכן ארצה לנסות להטמיע את הסאונד. אתאים את החלל לסצנה בכך שנצלם על גבעה בשביל שיוכלו לראות את המרחב הרחב ידיים ולהתפעל מהאפיות שבו. מבחינת מיז אן סצנה אדאג שייקראו כמה שיותר את הצבע הירוק בשוטים. אני רותה שהוא יהיה הצבע הבולט ביותר בכל השוטים בחלום מכיוון שהוא מעורר ץחושות של שלווה ורוגע שאני רוצה שיאפיינו את החלום. מבחינת הסצנה האחרונה ארצה לצלם בשעת הדמדומים בכדי שהצבע הבולט יהיה סגלגל ושיראו הרבה את הצללים של הדמויות מה שייתן תחושה מסתורית.
הערות הצלמ/ת:
הערות הסאונד:
הערות הארט:
שם האתר: כניסה לבית של יהלי נפחי
הכתובת: ***
הסצינות המצולמות באתר: סצנה 1
איש/ת קשר: ***
טלפון: ***
הערות המפיק/ה: *מעבר לוקשיין מהלוקשיין שהיינו בו לזה, יחסית קרוב.
*סנוויצים מוכנים יהיה כשנגיע וחטיפים תמיד איתנו.
*הקמה ישר אחרי ההפסקה כשמגיעים כי יש המון עינייני תאורה, לשים לב לזמן ולא להתכעב !!
הערות הבמאי/ת: האתר צילום צריך להיות אטם ויחסית מואר. הוא צריך להיות צר בכדי להראות את האי נעימות של הסצנה. חשוב שהצבע הבולט של הסצנה יהיה צהוב של החדר מדרגות שיראה על מבוכה.
הערות הצלמ/ת:
הערות הסאונד:
הערות הארט:
שם האתר: הבית, החדר של יהלי
הכתובת: ***
הסצינות המצולמות באתר: סצנה 2, סצנה 9, סצנה 11, סצנה 13
איש/ת קשר: ***
טלפון: ***
הערות המפיק/ה: *יצירת צל (של תריס החלון) ע"י אפקט המראה שאמנון זלאייט לימד אותנו באחד השיעורים עם מראה וגאפר.
*אוכל ושתייה תמיד יש למי שרוצה בקומה העליונה
הערות הבמאי/ת: החלל צריך להיות רחב בשביל שיוכלו לראות אותו משוטים הרחבים. תחילה החדר חייב להיות מסודר ולאחר מכן צריך להתחיל לבלגן אותו המ שיראה על התהליך של הדמות. חשוב שהתמונה של הטייסת תהייה ממוסגרת במסגרת חגיגית.
הערות הצלמ/ת:
הערות הסאונד:
הערות הארט:
שם האתר: החדר כושר בבניין של גבע
הכתובת: ***
הסצינות המצולמות באתר: סצנה 5
איש/ת קשר: ***
טלפון: ***
הערות המפיק/ה: *בורקסים באותו יום ממאפייה ליד
*קפה/שוקו לפינוק חברי הצוות (יום סופר סופר קר)
*הציוד בא ברכב יחד עם אוריין ויהלי (שאר היום התניידנו ללוקיישן אחר)
הערות הבמאי/ת: החדר כושר צריך להיות מואר בתאורה חזקה ויחסית קרה, לסוג תאורה זה יש חשיבות מיוחדת מבחינת המיזאנסצנה כי מטרתה בסצנה זו היא להראות את הדיכאון של הדמות בחזרה למציאות המדכאת. הסצנה באה במעבר חד מהחלום. חשוב שבחדר כושר יהיה רחב בשביל שהדולי תיכנס.
הערות הצלמ/ת:
הערות הסאונד:
הערות הארט:
שם האתר: בית ספר עירוני א, שירותים של האולם ספורט
הכתובת: ***
הסצינות המצולמות באתר: סצנה 7
איש/ת קשר: ***
טלפון: ***
הערות המפיק/ה: *אוכל נסחב ביחד איתנו
*מעבר ללוקיישן הזה עם כל הציוד מתבצע ברכב של אוריין
הערות הבמאי/ת: חשוב שהחדר מלתחות יהיה יחסית חשוך ואף קצת מכיוון שהוא מייצג את אדם במציאות המדכאת. החדר כושר צריך להיות מסודר וריק כאשר ברקע יש תאי הלבשה.
הערות הצלמ/ת:
הערות הסאונד:
הערות הארט:
שם התסריט – פרח טייס
מאת : יהלי נפחי
תאריך – 28.9.23
בית ספר עירוני א
מגמה - קולנוע
פתיח: וויס אובר אדגר אלן פו
voice over
a dream within a dream
1.פנים. דלת ביתה של שירה - לילה
אדם (18) גבוה עם שיער חום , אדם קוטף קלמנטינה מעץ ומכניס אותה מכיסו. הוא עולה בהתלהבות במדרגות לבית של שירה ודופק על הדלת . שירה (18) גובה ממוצע עיניים כחולות בלונדינית פותחת לו את הדלת ומופתעת לראות אותו
שירה נבהלת
אדם, מה אתה עושה פה?
אדם, בהתרגשות מוציא מכתב מכיסו
אדם נותן לשירה את המכתב. שירה שמה את ידה על המכתב
שירה
למה לא אמרת לי שאתה בא
אדם מושיט שוב לשירה את המכתב ולוחץ עליה שתיקח אותו. לאחר כמה שניות שירה לוקחת את המכתב. שירה מביטה מבט חטוף במכתב ואחוזת בו
אדם
זהו, אין לך מה להגיד?
פאקינג טייס
את קולטת החבר שלך יהיה טייס
אדם שולף בהתרגשות מכיסו את הקלמנטינה.
אדם
תראי, זוכרת ששתלנו את העץ אז?
ראיתי עכשיו היא הראשונה שבשלה. זה חייב להיות סימן.
שירה מחייכת חיוך קטן ומביטה ברצפה, שירה מביטה באדם
שירה
אני מצטערת אדם אני צריכה שתלך
אדם שוב מנסה לפתוח קצת את הדלת
אדם:
הכל טוב?
שירה:
אדם, אני צריכה שתלך. אני אדבר איתך אחר כך
אדם קוטע את דברייה ומנסה לפתוח את הדלת עוד יותר אבל שירה חוסמת אותו
נשמע קול שיעול שירה סוגרת קצת את הדלת
אדם דוחף מעט את הדלת ומולו עומד אוהד (19) בחור גבוה שרירי בעל שיער שטני אשר לובש את החולצה של אדם של קורס הכנה לצהל אוהד מתקרב אל הדלת ומתכוון לנשק את שירה בלחי בתחושת אינטימיות מוכרת, שירה דוחה את אוהד
אדם
מי זה? ולמה הוא עם החולצה שלי
אדם מסתכל על שירה. הבעת פנים שלו משתנה משמחה מבולבלת ועצובה
אוהד בלגלוג זחוח
ואלה טייס, סחתיין אחי
אותי דפקו בחרא במודיעין
אדם זז צעד אחורה ונראה חסר אונים. שירה שולחת יד לאדם והוא מעיף את היד
שירה בדמעות
אדם אני מצטערת
אדםֿֿ
שנתיים, שנתיים את זורקת לפח עכשיו
אדם מסתכל על שירה לכמה שניות ויוצא מהדירה בטריקת דלת
הוא יורד במדרגות במהירות ברקע שירה נשמעת מרחוק. אדם יוצא מהבניין של שירה וזורק את הקלמנטינה על הרצפה
.
2. חוץ. משתלה - יום חלום
אדם מתעורר במשתלה. הוא מבולבל . אדם קם באיטיות ומתחיל ללכת סביב המקום. המקום שומם. לאחר כמה שניות של הליכה הוא רואה את שירה יושבת לבדה והיא לובשת את החולצה שאוהד לבש, יש שתילים לידה. שירה חופרת בור עם עט חפירה מפלסטיק.
אדם מתעצבן שהוא רואה את שירה הוא קורא לה והיא לא שומעת אותו.
אדם
שירה, מה את עושה פה?
הוא מתקדם אליה בצעדים מהירים.
אדם
מה את עושה?
תעני לי
שירה מרימה מבט ומחזירה את מבטה לחפירה. אדם מתיישב לידה.
שירה
אתה זוכר את העץ ששתלנו ביחד?
חשבתי לשתול לו חבר חדש.
שירה מושיטה לאדם את העט חפירה. אדם לוקח את עת ומסתכל על שירה
אתה עוזר לי או שאתה רק מסתכל עלי?
אדם
תגידי, נתת למישהו אחר לשים את החולצה שלי?
אדם מסתכל על הידיים דלא ורואה שהם לא התלכלכו בכלל. הוא מבולבל.
שירה
נראלך, אתה יודע שאני לא יכולה להירדם בלעדיה
שירה מחזיקה לאדם את היד
אדם
אז למה עשית לי את זה?
שירה
את מה? אדם?
אדם משתוקק לכמה שניות ושירה שמה ראש על אדם.
3. פנים - חדר כושר. יום
אדם ואיתן בחדר כושר. החדר כושר מואר ויחסית ריק.
איתן
יאללה אח, שבועיים מהיום אנחנו בבסיס.
איפה המוטיבציה
אדם נראה מתושתש
אדם
כןכן, צודק
איתן
מה יש אחי
כבר מאתמול אתה נראה גמור.
אתה יודע שאתה יכול לספר לי הכל נכון?
איתן ואדם עוברים לאזור של הריצה ועולים על ההליכון
אדם
הכל טוב אחי, יאללה פוש אחרון
איתן ואדם יורדים מההליכון
איתן
אחי, אני חייב לזוז. אדבר איתך. זכור כאן עוד שלושה ימים
איתן יוצא מהפריים.
4. חוץ. משתלה. יום - חלום
אדם מתעורר באמצע המשתלה יותר קרוב לשירה מפעם קודמת אדם מתהלך לכיוון שירה בתמיהה. הוא רואה שהבור הרבה יותר עמוק משהיה מקודם.
אדם מתקרב הוא יושב ליד שירה ונבהל. שירה ממשיכה לחפור ולא מסתכלת על אדם
בקולה של שירה יש הד
שירה
התגעגעתי אליך
אדם מחייך.אדם לוקח את העת חפירה מאותו המקום שהעת היה בחלום הקודם. הם חופרים שירה מסתכלת על אדם בחיוך שנראה קצת זדוני משחקת בשערה וממשיכה לחפור
שירה מפסיקה את החפירה ושמה את ידה על הכתף של אדם הוא מתקרב אליה ובא לנשק אותה
5. פנים. חדר הלבשה של חדר כושר - יום
אדם ואיתן בחדר כושר.
אדם חולם בהקיץ יושב על הספסל עם בקבוק שתייה ביד, איתן עומד מימינו ומסדר את הלוקר.
איתן מנענע את ידו על הכתף של אדם ואדם נבהל.
איתן
מה יש אחי
דבר איתי, אתה כבר שלושה ימים מנותק
הכל טוב?
אדם
הכל טוב סתם כל העניין עם שירה והפרידה יושב עליי
איתן
אני מבין אותך אחי אבל הכל לטובה תאמין לי
אדם
כן אתה צודק.
איתן
יאללה ראבאק, יש לנו עוד ארבעה ימים עד הגיוס.
סומך עליך שתשחרר מזה.
איתן סוגר את הלוקר שלו ואדם מתחיל לארוז את התיק.
6. חוץ. משתלה - יום - חלום
אדם מתעורר אפילו יותר קרוב לשירה
הפעם. הוא מחייך והולך אליה. שירה לא מסתכלת על אדם וממשיכה להסתכל על הבור
אדם
בשביל מה הבור?
שירה מחייכת
שירה
תגלה שנסיים
אדם
נו, איפה השתלים?
זה כבר מספיק עמוק בשביל לשתול שלושה עצים
שירה
תחכה, עוד מעט
אדם נאנח ונשכב אחורה. שירה נשכבת לידו ושמה עליו ראש.
שירה
אני אוהבת שאתה פה
אתה יכול להבטיח לי שתישאר איתי לתמיד?
אדם מרגיש מבולבל. הוא מלטף אותה. לא עונה.
שירה
להיות איתך עושה לי טוב
אדם עונה לשירה בטון מבולבל
אדם
כן, גם לי
שירה
אתה מפחד?
אדם
ממה?
שירה מסתכלת עליו מחייכת. ברקע נשמע קולו של איתן
9.פנים. החדר של אדם. יום.
איתן בחדרו של אדם עצבני מנסה להעיר אותו
איתן צועק ומשקשק את אדם
איתן
אדם, אדםםם
אדם מתעורר
אדם
איתן, מה אתה עודה פה
איתן
ידפוק כבר 15:00 אני שעתיים מחכה לך בחדר כושר
ישנת כל הזמן הזה
אדם משפיל את מבטו
אדם
סתם … הרגשתי לא טוב
איתן
יאללה קום
איתן מקים את אדם והם יוצאים מהחדר
10. חוץ. יום - המשתלה
אדם מתעורר ורץ לשירה. הןא מתיישב לידה והיא מתעלמת ממנו. הוא מנסה לגעת בה והיא מתחמקת. לאחר כמה שמיות אדם לא מבין מה קורה ושירה מדברת
שירה
הבטחת שלא תעזוב
אדם
מה?
שירה
מקודם, אמרתי לי שלא תעזוב
אדם נבהל
שירה
אני לא מבינה למה אתה צריך לעזוב.
לחזור לעולם שלך עם כל המלחמות ועם שירה
כאן יש לך אותי, לתמיד.
אדם מתקרב אליה
אדם
אני באמת רוצה, תאמיני לי
שירה
אז תעשה את זה.
שירה שמה ראש על אדם ומחייכת חיוך זדוני
שירה
אני אוהבת אותך
אדם נראה מבוהל ומחבק את שירה בחזרה
אדם
אני אוהב אותך גם.
11.פנים - החדר של אדם. יום
אדם מתעורר בחדרו. הוא נושכם בכבדות. חדרו מבולגן ונראה עזוב. הוא שומע צלצול טלפון הוא קם מהמיטה באיטיות והלך לטלפון שלו. הוא רואה שיחה מאיתן והוא מתקשר.
איתן
תגיד לי אתה דפוק?!
איפה אתה
אדם
בבית, מה יש?
איתן
היום גיוס, איחרת
אדם נהיה מבוהל
אדם
אני.. אני
איתן
אני לא מבין מה יש לך.
מה יש לך בחלום הזה. שאתה פאקינג לא מתעורר
תראה מה זה עשה לך
אתה חייב לבחור, לחיות את החלום או לחלום על החיים. ואני יודע שזה קשה אב..
אדם מנתק לאיתן. הוא מעיף את הטלפון ומתיישב על המיטה בעצבים. נשימתו נהיית כבדה. הוא חוזר בחזרה לישון
12. חוץ - פרדס. יום - חלום
אדם מתעורר בפרדס ליד שירה. הפרדס חשוך השמיים אפורים.
שירה
אני שמחה מהבחירה שלך.
אדם
גם אני.
שירה קמה ממקומה ומחזיקה את ידו של אדם. קצב פעימות הלב נהייה איטי יותר
שירה
בוא, אתה רוצה לראות מה שותלים.
אדם מחייך והולך אחרי שירה. הם הולכים כמה צעדים ולפתע מתגלה בור גדול. אדם נבהל.
שירה מושיבה את אדם בבור ומתחילה לפזר עליו אדמה. אדם משותק. שוט של תפוז מופיע.
https://docs.google.com/document/d/1Ei9FDaFAwfupdBVWWhoFQaiIGWPlhHBG/edit
ריבוי יקומים זוכה להצלחה פתאומית וחסרת תקדים. באוסקר האחרון זכה סרט העוסק ביקומים מקבילים, שוברי הקופות הגדולים שנה שעברה ולפני שנתיים עסקו בנושא זה גם כן. אומנם נושא היקומים התרבותיים היה נוכח ביצירות של תרבות המונים גם בעבר, החל משנות ה 60 וסדרת מסע בין כוכבים אך מעולם לא זכה להצלחה כזו אלא היה תרבות שוליים. כפי ציין יוצר ״ספיידרמן במימד העכביש״ כריסטופר מילר תרבות של ראשי ביצה (לֹ cnn ) כינוי לקהל חנוני. כלומר יש כאן ז׳אנר שהצליח בפתאומיות.
מה שמאפיין אופנה זה עלייה דרסטית בפופולריות ובזכות כל הסרטים הפופולארים בנושא המולטיוורס ניתן לראות שהמולטיוורס הוא אופנה עכשווית אשר שולטת בתחום הקולנוע והמדיה.
תחום הקולנוע ומדיה מושפע מאוד מאופנות ומטרנדים חולפים. כאמור כרגע אנחנו נמצאים בתקופה בה תיאוריית המולטיוורס היא האופנה העכשווית שגם כנראה תחלוף.
אני משתמש בהצלחת אופנת המולטיווורס כדי להבין מדוע אופנה מסוימת מצליחה. אם אצליח להבין זאת, אוכל למצוא כללים לניתוח מה תהיה האופנה הבאה שתצליח.
בהתאם, בעבודתי אראה מה גרם למולטיוורס להצליח בפתאומיות. ואקח אותו כמקרה מבחן בכדי לראות מה האופנה שתחליף את המולטיוורס בתחום המדיה והקולנוע .
הסיבות שאציג הן כלכליות וחברתיות כאשר אתרכז בסיבות החברתיות. לצורך כך אשתמש בתאוריות של מרשל מקלוהן ופרידריך קיטלר.
השאלה האם המציאות שלנו היא היחדיה או ישנן מציאויות אחרות, עניינה אותי תמיד. כילד שאלתי את עצמי מה ההבל בין מציאות. כשהתבגרתי והתחלתי לצפות בסדרת סרטי הנוקמים, נחשפתי לתפיסה שקיימת יותר ממציאות אחת. בהמשך המשכתי לחקור וראיתי סרטים שונים ומגוונים השואלים א השאלה, החל בדלתות מסתובבות, דרך התחלה (2010) וכלה ב.... בטיול האחרון שלי באיטליה אפילו הלכתי למצבה של ג׳ורדנו ברונו אחד האנשים הראשונים שדן באפשרות של עומלות מקבילים והוצע להורג על כך.
עובדה שצדה את עיני שבעוד ששאלת מציאויות נפרדות היתה קיימת זמן רב בהיסטוריה רק לאחרונה היא הפכה להיות חלק מהשיח הפופולארי. היקום עצמו ובמיוחד התיאוריה של יקומים מקבילים (מולטיוורס), היו בין הדברים שריתקו אותי מאז ומתמיד. במדע ובאמנות. ולכן כאשר הייתי צריך לבחור נושא לעבודת הגמר שלי בקולנוע הנושא הוא יקומים מקבילים ובמיוחד כיצד התיאוריה השפיעה על תוכן הסרטים והסדרות המצליחים בקולנוע ובטלוויזיה. איך מתאוריה מדעית במסגרת מכניקת הקוונטים הפך המולטיוורס לנושא פופולרי בסרטים וסדרות בשנים האחרונות.
בעבודה זו אציג את ההתפתחות של המוולטיוורס בתחום המדיה ויזואלית (קולנוע וטלוויזיה).אתרכז בהתפתחותה ההדרגתית של התיאוריה.
בין עשרת הסרטים המצליחים ביותר ב2022 חמישה מהם עסקו בתיאורייה ואף אחד מהם זכה באוסקר. (the- numbers.com)
תסריטאי/ית: יהלי נפחי
אדם (18) - גבוה. חזק. עיניים בהירות ושיער בהיר.
מהחוץ אדם נראה בחור גדול ומאיים ומבפנים הוא רגיש. קשה לאדם להפגין רגשות. בחלום זה לא קשה לא. אמא שלו נפטרה מתאונת דרכים. התכונה הבולטת ביותר של אדם היא תחושת הנחישות. כשאדם רוצה משהו הוא ישר מנסה להשיג אותו בלי להתחשב בדרישות החברה. עוד תכונה שבולטת אצל אדם ומתקשרת לנחישות היא ״ריצוי״ אדם הוא בן אדם מרצה מאוד. הוא מוכן לעשות הכל בשביל כולם והוא לא מתחשב בעצמו. בעצם אפשר להגיד שהנחישות שלו היא מתבאטת ברצון שלו לרצות בני אדם. אדם רוצה שיהיה לו דמות נשית בחיים שתאהב אותו, לכן הוא בורח לחלום במקום להתמודד עם המציאות. הוא אוהב את חברה שלו שירה והוא רואה בה יותר מחברה אבל היא לא אוהבת אותו כלכך בחזרה.
איתן (18) - גבוה מסיבי. עור קהה שיער שחור. לאיתן קשה להיות לבד והוא צריך תמיד שיהיה לו חבר שיתמוך בו לכן הוא מוכן לעשות הכל בשביל שאדם ישאר איתו ולא יעוב אותו. איתן מנסה להראות כמה שהוא ״גבר גבר״ שהוא הולך לטייס ומאתמן הרבה אך בעצם הוא פוחד מבדידות ומלהישאר בלי אדם. איתן רוצה להיות טייס והוא גם לא רוצה להתמודד בחיים בלי אדם
שירה (18) - גובה ממוצע. עיניים כחולות ובלונדינית. שירה מניפולטיבית. היא יודעת לשחק באנשים ולהשיג מה שהיא רוצה. במובן מסוים שירה היא כמו היצור המיתולוגית ״סירנה״ היא ״מקסימה״ ומושכת אליה את הקורבן. היא רוצה שאדם לא יעזוב אותה ויהיה איתה תמיד. היא מוכנה לישות את זה לא משנה איזה מחיר זה ייגבה ממנה. שירה גרה במשתלה לבדה. היא לא עוזבת את המשתלה אף פעם.
סינופסיס
אדם (19) מגלה שחברה שלו בוגדת בו לקראת יום הגיוס המרגש שלו לטייס שהוא כלכך חיכה לו. באותו היום כשאדם הולך לישון הוא חולם על חברה שלו רק שבחלום היא לא בוגדת בו ובניגוד לחיים האמיתיים הוא הדבר הכי חשוב לה. אדם מתמכר לחלום ול״עולם מושלם״ של החלום ולאט לאט מתנתק מהמציאות ומתחיל לחיות את החלום שלו. אדם פוגע בעצמו ומפספס את מועד הגיוס בגלל שרצה להישאר עם חברה שלו בחלום. לאחר שבוע בו אדם חיי בחלום ופוגע בעצמו הוא צריך לבחור אם , לחיות את החלום או לחלום על החיים.
שיטת המחקר:
ניתוח טקסטואלי
ניתוח פסיכולוגי
בחרתי בשאלה זו מפני שזאנר המדע הבידיוני הוא הזאנר האהוב עלי בקולנוע מכל ההיבטים. אני שמתי לב לתופעה אשר קוראת יותר ויותר בשנים האחרונות שהיא ייצוג תיאוריית המולטיוורס בקולנוע. שנה שעברה יצאו 4 סרטי מיינסטרים אשר כללו את התיאוריה ואף אחד מהם זכה באוסקר. זוהי הסיבה להחירתי בשאלה הזו. לאחר שכתבתי את התסריט וצפיתי בסרטים אשר עוסקים בנושא שאלתי את עצמי למה באמת עושים סרטים לגבי התיאוריה ובעצם התשובה שלי הייתה כלולה בגוף הסרט שהיא הבריחה למציאות טובה יותר. שאלתי היא שאלה פוריה מכיוון שהיא גורמת לי לחשוב מעבר לפן הקולנועי אלה היא גולשת גם לפן התמטי והסוציולוגי. למה יש ביקוש לסרטים מהסוג הזה על איזה צורך הם עונים וכו...
תיאור הסרטים
הכל בכל מקום בבת אחת - 'הכל בכל מקום בבת אחת', עוסק בגרייס, אישה שגילתה יכולת ייחודית להתקיים במקומות שונים בו-זמנית. היא נקראת לתפקיד המרכזי בקרב על עתיד האנושות. עם יכולתו הייחודית, גרייס נאלצת לפתור חידות מורכבות, להתמודד עם הבת שלה מיקום אחר ולגלות סודות מסתוריים עמוקים. במסע מופלא זה, היא פוגש בחברים חדשים ונתקלת במאבק בין שלטון שמנסה להשתלט על ה״מולטיוורס״ שנשלט על ידי ביתה לבין המחתרת.
סנדמן - עלילת הסדרה סנדמן היא על סיפורו של חלום , אחד משבעת הנצחיים, אדון החלומות והתגשמות רעיון החלימה עצמו, שנלכד בשנת 1916 על ידי מכשף באמצעות טקס שנועד לכלוא את אחותו, מוות בשנת 2021, 105 שנה לאחר שנלכד, חלום מצליח להימלט ויוצא למסע במטרה לשקם את ממלכתו מהמשבר שאליו נקלעה בהיעדרו, במהלכו הוא עושה את דרכו בין עולמות וזמנים שונים כדי לתקן את הטעויות שעשה במהלך קיומו הנצחי, מבקר ידידים ואויבים ותיקים ופוגש ישויות חדשות – קוסמיות ואנושיות כאחד
הסרט עוקב אחר חייה של הלן, שפוטרה ממשרתה במשרד ליחסי ציבור. היא ממהרת לתפוס את הרכבת התחתית בלונדון בעולם אחד היא מספיקה ובעולם השני לא. מכאן מתפצלת העלילה לשני עולמות מקבילים שנמשכים במקביל:
בעולם הראשון, הלן מגיעה הביתה מוקדם מן הצפוי ותופסת את החבר שלה בוגד בה עם האקסית שלו. הלן עוזבת אותו ועוברת לגור אצל חברתה. בהמשך הלן מתאהבת בבחור שפגשה על הרכבת והם מתארסים. בנוסף, היא מחליטה על שינוי תדמית ואף פותחת משרד יחסי ציבור.בעולם השני, הלן מגיעה הביתה באיחור ולא מספיקה לתפוס את החבר שלה עם המאהבת שלו. לאורך העלילה היא עובדת בעבודות שונות וממשיכה לסבול ממערכת היחסים עם בן זוגה, שממשיך לבגוד בה ולחיות על חשבונה
פרקי העבודה
באילו דרכים שונות מוצגת תיאורית ריבוי היקומים ביצירות טלוויזיה וקולנוע
מהן ההשלכות החברתיות של תיאורית ריבוי היקומים?
הטענה המרכזית
בהתאם לתיאוריה של החוקר מרשל מקלואן וממשיכו פרידריך קיטלר הטענה המרכזית שלי היא ששינויים טכנולוגיים הביאו לשינויים תרבותים אשר הובילו ליצירת הז׳אנר
McLuhan, Marshall. Understanding Media: The Extensions of Man. McGraw-Hill Education, 1964.
Kittler, Friedrich. grammophon film, typewriter 1999
בעולם שלנו היום יש לבני אדם מגוון ישויות. יש את החיים האמיתיים והחיים הווירטאלים. בעולם הוירטואלי יש אלפי דעות ונרטיבים שונים, בעצם החיים שלנו היום הם ההפך המוחלט מכפר גלובלי שאומר מקלואן מכיוון שכבר אין אמת אחת ואחדיה שמצטיירת בכל העולם. בנוסף לפעמים יש אפילו בריחה מהאמת ובמטרפוות לאמת ״מדומיינת״ שהחיים הוירטואלים יוצרים. בעצם גם בחיים האמיתיים יש ריבוי זהויות לדוגמה יש את הזהות שלי בבית הספר, הזהות שלי עם חברים שלי, הזהות שלי עם חברה שלי הזהות שלי עם משפחתי ועוד.
מהלך העבודה
פיתוח תקציר ותסריט. בימוי הסרט.
תיק הפקה
לענות של שאלות המחקר: באילו דרכים שונות מוצגת תיאורית ריבוי היקומים ביצירות טלוויזיה וקולנוע. מהן ההשלכות החברתיות של תיאורית ריבוי היקומים? -
השוואה לסנדמן
השוואת שוט ביי שוט לסנדמן
פרקים בעבודה
מבוא
תקציר
סינופסיס
תסריט
סרט גמור
תיק הפקה
לענות של שאלות המחקר: באילו דרכים שונות מוצגת תיאורית ריבוי היקומים ביצירות טלוויזיה וקולנוע. מהן ההשלכות החברתיות של תיאורית ריבוי היקומים? -
השוואה לסנדמן
השוואת שוט ביי שוט לסנדמן
סיכום
הצעה להמשך מחקר
ביבליוגרפיה
מקלוהן, מרשל. להבין את המדיה : שלוחות האדם. בבל, 2003
וייסמן, כרמל. פוסטהומניזם: פרומתיאוס ונקמת הדקונסטרוקציה. תיאוריה וביקורת, 2018.
מהו מולטיוורס, או ריבוי יקומים? אנציקלופדיה אאוריקה, 2016
ד״ר דותן, איל. סילבוס הקורס תיאוריות של ריבוי, 2014
Page,Thomas. Why the multiverse is the movie fantasy for our time CNN. 2022
הכל בכל מקום בבת אחת ( דן קוואן ודניאל שיינרט, ארה״ב, 2022)
סנדמן (ניל גיימן, דייוויד ס. גויר, אלן היינברג ומייק ברקר, ארה״ב, 2022)
התחלה (נולאן, ארה"ב 2010)
דוגמאות לנושאים:
מוצעת כאן רשימת נושאים מתחום הקולנוע היכולים לשמש רעיון או נושא לעבודת-גמר. הנושאים מוצעים כדי לגרות ולעורר עניין וסקרנות וכדי לסייע בתהליך של בחירת הנושא לעבודה. הנושאים מנוסחים, בחלקם, באופן רחב וכוללני מאוד. ניתן לגזור מהם נושאי-משנה צרים וספציפיים יותר.
ניסוח הנושא והגדרתו חייבים להיות מדויקים וברורים, באופן שהנושא לא יהיה רחב מדי ולא מצומצם מדי והשאלה הנבדקת תהיה ברורה. הגדרתו הבהירה והמדויקת של הנושא, חשיבותה מרובה בתהליך הכנת עבודת-גמר ועוד קודם לכן, בהכנת ההצעה לה.
• דמות הנווד בסרטיו של צ'אפלין
• השתקפויות בסרטיו של וודי אלן
• דמות היהודי בסרטיו של וודי אלן
• עולם הילד על-פי סרטיו של שפילברג
• האגדה בסרטיו של שפילברג
• הצגת כנופיות הנוער ב"רסטי ג'יימס" וב"נערי הכרך" של פרנסיס קופולה
• "סיפור קצר על אהבה" של קישלובסקי - מציצנות או אהבה?
• העיר ניו-יורק על-פי סרטיו של מרטין סקורסזה
• ההומור הסאטירי והפרודי בסרטיו של מל ברוקס
• דמות הזר בקולנוע הישראלי
• סרט התעודה כסרט תעמולה
• סרט התעודה כאמירה אישית של יוצר
• דמות האישה בקולנוע הצרפתי החדש
• ה"פילם נואר" - שפת הקולנוע כביטוי של מציאות אידיאולוגית
• מלחמת וייטנאם והשתקפותה בסרט "צייד הצבאים"
• דמות הערבי בקולנוע הישראלי
• הקולנוע הישראלי - תרבות וכלכלה
• השפעת סרטי ההנפשה (אנימציה) על ילדים בני 63-
• הספרות בראי הקולנוע
• דמות החייל בקולנוע הישראלי, על-פי סרטיו של אורי ברבש
• דמות הצבא בקולנוע הישראלי, על-פי הסרט "אחד משלנו" של אורי ברבש
• תדמית של משפחות "אתניות" בקולנוע האמריקני העכשווי
• מפגש בין-תרבותי בקולנוע
• דמות היהודי בקולנוע האמריקני
• התפתחות דימוי ה"פאם פאטאל" בקולנוע - ממיי ווסט ועד מדונה
• הקולנוע הנשי הישראלי
• הצגת השואה בקולנוע על-פי הסרט "בחירתה של סופי"
• דימויי יחיד וחברה בקולנוע
• חריגות וטיפוסים חריגים בקולנוע
• דמות ההומוסקסואל בקולנוע בכלל ובקולנוע הישראלי בפרט
• הצגת הזקנה בקולנוע המודרני על-הסרט "הנהג של מיס דייזי"
• הקולנוע המגויס
• תעמולה בקולנוע
• מחאה חברתית בקולנוע
• מוזיקה וקולנוע
• המחזמר בקולנוע
• אפקטים מוזיקליים בקולנוע
• אפקטים ופעלולים בקולנוע
שאלת המחקר
שאלה פוריה היא שאלה שמעודדת חשיבה, למידה והתפתחות. היא שאלה שאינה ניתנת לתשובה פשוטה או חד-משמעית, ודורשת מהלומד להפעיל את החשיבה הביקורתית והיצירתיות שלו. שאלות פוריות יכולות להוביל לדיון, מחקר, יצירתיות וחשיבה חדשה.
ישנן מספר תכונות של שאלות פוריות:
הן פתוחות: שאלות פוריות אינן דורשות תשובה חד-משמעית או נכונה/לא נכונה. הן מאפשרות ללומד להציע מגוון רחב של תשובות, ולדון בנושא באופן מעמיק יותר.
הן מערערות: שאלות פוריות מערערות את הנחות היסוד של הלומד, ומעודדות אותו לחשוב מחוץ לקופסה. הן יכולות לגרום לו לשקול דברים חדשים, ולפתח הבנה עמוקה יותר של הנושא.
הן רלוונטיות: שאלות פוריות רלוונטיות לחיי הלומד ולעולם שמסביבו. הן יכולות לעודד אותו להשתמש בידע שלו כדי לענות על השאלות, ולקשר בין הנושא הנלמד לחייו האישיים.
הן מאתגרות: שאלות פוריות מאתגרות את הלומד, ומעודדות אותו לחשוב קשה. הן יכולות לסייע לו לפתח כישורי חשיבה גבוהים, כגון חשיבה ביקורתית, פתרון בעיות ויצירתיות.
לדוגמא: השאלה מדוע הקולנוע עוסק רבות בתכנים שליליים היא שאלה פוריה כי היא עונה על כל הסעיפים של שאלה פורייה:
התשובה לשאלה זו יכולה להוביל לדיון, מחקר, יצירתיות וחשיבה חדשה. היא יכולה לסייע לנו להבין טוב יותר את הקולנוע, את האדם ואת העולם שבו אנו חיים.
שיטת המחקר
בכתיבה אקדמית על סרטי קולנוע נהוג להשתמש במגוון שיטות מחקר, ביניהן:
ניתוח טקסטואלי:
ניתוח היסטורי:
ניתוח פסיכולוגי:
ניתוח אידיאולוגי:
ניתוח השוואתי:
ניתוח פילוסופי:
Good day! Do you know if they make any plugins to help with Search Engine Optimization? I'm trying to get my website to rank for some targeted keywords but I'm not seeing very good success. If you know of any please share. Thanks! I saw similar art here: Eco product